15 d’abril del 2007

Curiós i útil

Precisament ahir xerrava amb sos companyeros de per Suïssa d'això dels radars, de si només els posaven per guanyar dobbers etc etc. Jo els hi deia que trobava per Andalussia trobava que ho tenien de puta mare: t'avisaven tipo "d'aqui a 500m tens un radar", i així reduies sa velocitat per ous (que a nes final és s'objectiu, no?¿?).

Pues acab de trobar una pàgina [link] que va actualitzant a nes Google Maps tots els radars i punts negres de ses carreteres espanyoles. De moment a Balears hi ha poca cosa: els de Palma i els de Son Servera, o sigui que va por ustedes:


Un parell de cosetes: me té intrigadíssim que per totes ses autopistes que he conduït, sigui quin sigui es país, se passen pes forro dels collons es límit de velocitat. "A ojo" jo diria que hi ha algo així com "sa regla dels 20Km/h", que és sa següent: si es límit de velocitat és dígali 'x', llavonses un 20% dels cotxes aniran a 'x + 20Km/h', i tipo un 5% a 'x + 2 * 20Km/h'.

Aquesta setmana he estat conduint un cotxo de lloguer per Alemanya i és un puta gustasso pitjar s'accelerador a fondo sense cap tipo de remordiment (com ja sabeu allà moltes autopistes no tenen límit de velocitat). És curiós que siguin es país amb menys accidents d'Europa... o això deien ahir els colegues, que tampoc en tenc cap informació fidedigna. Però m'ho crec, perquè com més condret és es país millor condueixen i menos lleis necessiten. I a Espanya hi ha mooolta gent que no té gens de capet a sa hora de conduir [link1] [link2].

Hom podria dir "és que tenen millors carreteres!". Uhmmm.... no. Jo diria que sa diferència amb ses autopistes españoles no és tanta. I ademés, inclús a Alemanya si un tros té perill evidentment te limiten sa velocitat. I a ses rectes: a córrer (lo que fa tothom, vamos).

Allà on hi hagi intel·ligencia, bona fè i saber estar sobren ses lleis. Lo chungo és que tothom se pensa que en va sobrat d'intel·ligencia, bona fè i saber estar. I qui estigui lliure de tota culpa que tiri sa primera pedra de costo.

5 comentaris:

marco ha dit...

gran reflexió final, molt gran

tofito ha dit...

no se si vos hi heu fixat pero es dies q hi ha formula 1 sa gent sa flipa perq ha vist n'alonso i tothom pitja a rompre.

Edu ha dit...

normalmente, triplicando la velocidad límite se consigue que la cámara no pueda procesar los datos... Por lo tanto:

Radar -50km/h:

Apretarle hasta +150km/h= 0 multas

Llorenç de Pina ha dit...

gran observación. es una possibilitat a seguir...

Marc ha dit...

Lachicadelamanchaenelpelo contraataca!
Realitat o ficció?