14 de novembre del 2006

Blog des cans vells

Il·lustríssims i nobles acadèmics de la llengua catalana:

Demano disculpes per la meva manca de coneixements ortogràfics, perdonin les meves excel·lències senyories la manca de temps lliure (del que vosaltres si pareixeu disposar) per aturar-me detingudament a llegir una vegada i una altra un escrit destinat a un blog d’uns tan refinats lingüistes que, sense que ningú els ho hagi demanat, es dediquen a realitzar correccions dels escrits firmats pels pobres ignorants i incultes que també habiten al vostre fantàstic món d'intel·lectuals . De tot cor, gràcies!!.
Si el que vostres senyories preteníeu era humiliar-me públicament, sento comunicar que, a la vista dels resultats, no ho heu aconseguit, més aviat tot el contrari, perquè crec que heu quedat ben retratats. De fet, estimades eminències, el primer que vaig pensar (perquè, encara que no ho sembli, gaudeixo també d’aquesta capacitat) quan vaig reparar els meus terribles errors ortogràfics (dels quals ja me n’avergonyeixo jo mateix i dels que no me n’excuso ja que simplement no tenen excusa que valgui) fou pensar que reaccionaríeu tal i com ho féreu. De fet, i perdonin el meu atreviment, sou francament previsibles, ja que, com en altres ocasions, heu demostrat que us agrada molt ofendre però molt poc ser ofesos.
Titllar-nos de “peperos”, emprant aquesta expressió de mode despectiu, i alhora lloar les excentricitats del senyor Berlusconi com a una gran fita personal que és objecte d’orgull, em sembla, si més no, paradoxal. Crec que els fatxes ho són igual a Espanya que a Itàlia, però aquesta no és més que la meva humil opinió.
El color negre no s’allunya tant del Madrid, ja que, si mal no recordo, aquest n’és el color de la seva segona samarreta.
Finalment, si volem ser uns lingüistes tan pulcres, tal vegada, i seguint els vostres magnànims comportaments demostrats amb aquesta reacció tan magnífica, hauríem de començar tots a escriure amb català estandard, no és així?. D’aquesta manera, deixant d’escriure en el dialecte balear, tal vegada guanyaríem el prestigiós premi atorgat per la Reial Acadèmia de la Llengua Catalana per la defensa de la llengua en la publicació de blogs editats entre amics.
De totes maneres, espero que acceptin les humils disculpes d’un dels vostres serves de la vostra immaculada saviesa. Ho sento molt, no pretenia ofendre la vostra sensibilitat cultural i nacionalista.

Atentament, el més inculte membre del vostre cercle d’eminents i privilegiades ments.

P.D: Agraïria que es corregissin totes les faltes ortogràfiques, lèxiques o gramaticals que pugui contenir aquesta missiva.

7 comentaris:

Nate ha dit...

tot una obra magna monx!
posant els punts sobre les "i" i posant a cadascú al seu lloc.
Sa meva sincera enhorabona per aquest increïble redactat.

Marc ha dit...

No entenc massa bé moltes coses, pero...:

1)No se d'on t'has tret que jo m'hagi sentit ofès, te record que vaig iniciar sa discussió abogant per sa polèmica gratuïta, i creient (possiblement de manera errònia) que uns escrits d'aquest tipo no tenien perquè ofendre ningú. Així que tranquil, no m'ha ofès res del que s'ha dit.

2)Igualment, entenc que s'article que va moure sa polèmica no era ni molt menys ofensiu amb ningú de voltros, per tant sa meva intenció no era ofendre. Si t'has ofès me sap greu, però no val la pena.

3)Pareix que sa correció de ses faltes hagi estat s'acte que més polèmica ha generat. Tu dius que pretenia humiliar-te publicament; no entenc per què sa correció de faltes ha de ser més humiliant que es trajes varis, es sarcasme, s'ironia i ses descalificacions, eines emprades per una i altra banda en aquest polèmica. Si corregir faltes d'ortografia és moralment més reprobable que dir coses com "prepotent" o "amariconao", que se m'expliqui es perquè (i no estic dient que dir "prepotent" o "amariconao" sigui reprobable). Ah, i que se m'expliqui també quina diferència hi ha entre es vostros posts i es nostros, apart de s'equip a qui es defensa.

4)Sa polèmica Gerrets Buidawaves va sorgir com una cosa natural i sana, i crec que de bon principi tots teníem clar que no tenia cap fonament real. Deman a tots que facem un exercici d'autorreflexió i pensem que ses punyalades que mos donam (ja sigui via blog o en directe) no són més que comèdia.

PD:Això no pretèn ser un intent de reconciliació, i per demostrar-ho agafaré al peu de la lletra sa teva postdata i faré desaparèixer tots ets errors ortogràfics que sigui capaç de trobar.Força Gerrets!!

marco ha dit...

molt bona s'apreciació de sa referència a nen Berlusconi, pensava que només era jo qui ho havia vist així. Amunt Buidadotes!

tofito ha dit...

ido jo trob canoves q lo q has de fer es callar i no xupar tant jugant a futbol, aixi si q hi sortirem tots guanyant

lluc ha dit...

bulla bulla

Xisco ha dit...

Si te sents ofés per qualque comentari (cosa que queda més que patent a ses teves reaccions) t'hauries de plantejar no entrar en polèmiques. Has de pensar que per damunt de tots sóm amics i aquesta absurda disputa no hauria per res del món posar en dubte aquest fet.

Per part meva don es tema per tancat. Deman disculpes si t'he ofés en cap moment i dir que els comentaris formen part d'un rol que cadascú de noltros du a terme.

tofito ha dit...

clar q si demanant disculpes, ja comença es decliu gerret