31 de maig del 2007

AÑO I ANTES DE BOSMAN

El fútbol ha cambiado mucho desde lo que nuestra no tan larga memoria alcanza a recordar. Hablo de esos preciosos años noventa, que vivieron su apogeo en el 94 cuando el frikismo futbolístico era absoluto, en gran parte gracias a las colecciones de cromos (siempre de Ediciones Este, nunca de Panini). Aún no conocíamos a ese personaje llamado Bosman (¿alguien le conoce por algo que no sea la ley que lleva su nombre?) y solo podía haber 3 extrangeros por equipo. Voy a hacer mediante una simple alineación un homenaje a todos aquellos niños de los 90 que veíamos el fútbol todavía como una ilusión y no como el despechado negocio de futbolistas repeinados, comisiones por traspasos y giras por paises asiáticos, que es ahora.

Voy a dar 11 nombres en forma de alineación. 11 nombres que sentaron cátreda en su tiempo. 11 jugadores con una década de fútbol de primera en sus botas, algunos de ellos incluso internacionales. Sin embargo, 11 hombres que hoy en día no habrían llegado a debutar en primera por culpa de la invasión brasileña, croata o marfileña que invade el fútbol de hoy en día.

En la portería un valor seguro. Ceballos, siempre Ceballos. Siempre en el Rácing y siempre titular. Cántabro a matar y portero sobrio sin alardes. Sonó incluso para el Barça y era siempre el teórico cuarto portero de la selección. Un hombre de club de los de antaño que, sin embargo, hoy en día no hubiera llegado más allá de utillero. Un portero de verdad, de los que no iban con toalla i bote de bebida isotónica.


El lateral derecho defendido por Jorge Otero. Lateral de los de antes: férreo en el marcaje, duro e inoperante en ataque. Pasó por Celta, Valencia, Betis y Atlético de Madrid y si mal no recuerdo incluso internacional. Uno de esos laterales que recorrían decenas de kilómetros en cada partido pero no se cansaban.


El lateral izquierdo, como no, el "Chucho" Solana. Debutó en el Madrid, aunque la fama le llegó en los doscientos años que estuvo en el Zaragoza. Un jugador pionero, almenos en lo que a las perillas se refiere. Estuvo envuelto en la polémica arbitral más famosa del fútbol patrio, la del "Rafa no me jodas". De hecho ahí demostró ser perro viejo. Fué él el que le metió la galleta a Couto, per el expulsado fue Aguado (otro que podría haber entrado en este equipo...)

La pareja de centrales es para Paco Jémez y Lorenzo Juarros "Loren". No se si me he visto influenciado por la sonoridad de sus apellidos, pero los dos demostraron sobradamente ser dos centrales marrulleros, efectivos y elegantes a la vez.


Paco, debut fugaz en el Rayo y después muchísimos años en Depor y Zaragoza, internacional e incluso mundialista, si la memoria no me falla. Loren, el mítico compañero de Pikabea, un central austero pero rápido al corte y sobretodo duro, durísimo, de la escuela del maestro Pablo Alfaro.


El medio centro (antes de que hubiera pivotes, volantes defensivos, centrocampistas de contención y demás, había medios centros, y solo había uno) elegido es el mítiquísimo Berto, del Oviedo. Futbolista con clase, en esa época no hacía falta tener un Gravesen para poder jugar al fútbol, pequeñito y peleón. 10 añazos de treinta y tantos partidos que hoy en día se verían truncados por el Diarrá de turno.

Por una banda, el mítico entre los míticos, el "Tato" Abadía. Un jugador peculiar: calvo y bigotudo desde los 24. Pasó incluso por el Atlético de Madrid y por ese Compostela de Caneda, pero hizo fama en el Logroñés de las Gaunas, antes de retirarse en 3ª en el Binéfar, el equipo de su pueblo. Un jugador de los de antes, con dos cojones. De los que pensaban que el "glamour" era una tienda de ropa cara y de los que no se echaban desodorante después de ducharse. Daba gusto verle correr bigotillo al aire, sin espinilleras, con las medias caídas y con la goma del pantalón dada de si, lleno de barro y luchando por cada balón como si le fuera la vida en ello. ¡Vuelve abadía!


Por la otra un jugador de otra galaxia: Onésimo. Onésimo es al regate innecesario lo que Bill Gates a la informática. Era capaz de regatearse al banderín de corner, pero jamás hizo más de 10 goles la misma temporada. Valladolid y Rayo vieron sus mejores tardes, aunque también pasó por el Cádiz y el Sevilla e incluso se tiró un añito casi en blanco en el Barça. Conocido también por que le gustaba más la fiesta que a Prosinecki.


En la media punta, el mago: Francisco. Sevilla y Español fueron sus equipos y es un jugador que es viejo desde siempre. Yo creo que nació viejo. Mucha clase, mucho toque, pero poca fuerza. Aquellos maravillosos años 90 permitían que jugadores como Francisco triunfaran. Si Francisco hubiera nacido 20 años después ahora mismo sería el entrenador de los juveniles del Osuna.



Arriba otro trotamundos: Goyo Fonseca, natural de La Seca en Valladolid. Jugador escurridizo, rápido y técnico pero que con la invasión brasileña que vivimos hoy en día jugaría en el Valladolid Promesas hasta los 26. Jugó muchos años en el Valladolid, pasó por Espanyol y Albacete para retirarse con todos los honores en casa. Incluso fue internacional en una ocasión, como los buenos, una y no más. Valga de ejemplo de la maestría de este personaje este video (Ver: minuto 3, gol de chilena y final del video. Todo un incunable del fútbol nacional). Nótese el aura que rodeaba el fútbol en esos trepidantes años: los pantalones cortos eran cortos de verdad y no hasta la rodilla como ahora. Cuando en las vallas de los estadios se anunciaba Gin Larios y cuando la policía nacional escoltaba al árbitro por que le tiraban las almohadillas. Cuando un personaje aleatorio le intenta pegar al colegiado con una bolsa de plástico. Cuando había líbero y nadie sabía lo que era un pivote.


Y para acabar el segundo delantero (si señores, se jugaba con dos delanteros antes del doble pivote). Alberto, la tanqueta, un gordo de metro noventaytantos capaz de meter lo inmetible y fallar lo infallable. Jugó en el Valladolid y en el Rácing y ostentó muchos años seguidos el dudoso honor de ser el jugador que más pesaba de toda la primera división. Os dejo con un vídeo de lo que sería este equipo de ensueño con pase (si, antes los pases eran pases y no asistencias) de Onésimo y gol de Alberto.


Señores, lo siento, me he extendido más de lo necesario... Se han quedado demasiados jugadores en el tintero y esto daría para hacer 20 equipos de grandes perlas...

Y acabo como he empezado... el futbol ha cambiado mucho.... pero a peor.

Alternative 2007


S'acosta s'estiu, i com cada any se comença a perfilar una nova edició de s'Alternative Rural Party.

Per enguany tenc una proposta a fer. Com que segurament tornam a ser els grups de sempre, propòs que amb s'ajuda de tots configurem una llista de "temazos" verbeneros i donat s'enorme percentatge de músics amb els que contam fer un poc de show. De totes maneres no és que quedi vetat es fer un parell de cançons de cada grup, però seria preferible fer es màxim de temes horteres amb regust a estiu.

Aquesta decisió no és determinant i si se considera que sa festa perdria s'essència alternativa se pot reconsiderar.

Esper sa contribució de tots, especialment de mestre Marco Llull, ca vell especialitzat en temes musicals. Crec que seria un gran dia per fer un "tribute to Ossifar".

En principi sa festa seria dia 14 d'Agost (l'endemà és festa)com l'any passat.

Seguirem informant.

Esper comentaris i suggerències.

30 de maig del 2007

29 de maig del 2007

FOTOS VÀRIES

I ja hi tornam a ser...època d'exàmens, aixecar-se prest, estudiar, i intentar passar es temps de qualsevol manera ja sigui fent net, més que mai, passejades vàries pes blog durant es dia, anar a comprar 50 vegades... Això és lo que té s'estudiera.
Per això i perquè ja fa estona que no posava cap secció fotogràfica farem 4 moneades per aquí i aprofitant que som era per mallorca faré un recull de fotos de verbenes, torrarock, nadal...
PASEN Y VEAN S'ESTUDIERA!encara no!

Ses festes d'Artà...i que no es guapo? En Manti potser se xapava perque m'acabava de pujar damunt s'escenari a cantar?MONAAAAI!!!!














I ses festes de sa colònia de sant pere...




Un poc de KARRONYA ara que arriba s'estiu NPFGM...i den Murdog que volia cantar que men deis?



























Rock&pina que ja arriba!












I es volei...enguany no estareu per pilotes al·lots...en tofol en te dues per falta d'una!








Cala Bona...un dia després d'una festeta per ca na claudia i piscines vàries!! Ses cares i s'inici des pel den cuadros...D'això ja en fa dos anys!













Festes de capdepera!!BONES CARES, bones son poc!jaja!




TORRAROCK...sabeu si en calde tenia mal de coll? jaja! I a més a més, a sa foto de més abaix es Karronya s'havien emocionat! jo ja no record aquesta part des vespre pero me sona que tocaven amb sos rebosters en aquests moments!


















Au idò, ara arriba s'estiu i menjarem perdius i cantarem illes dins un riu...basta de dois!!! sa qüestió es que ja queda menys per ses festetes però jo me deman, mos hem aturat en tot l'any??

Historia Musical de España. 1968-1984

En la web cultural http://www.artesonado.com/musica/freaky.htm, encontramos lo más selecto de la música que produjo la industria española. Grandes obras del arte musical, de la voz de los mas grandes genios y compositores de este período.


CansVells.com les invita a que, mediante el autodidactismo y el ocio, visiten esta página. He aquí dos aperitivos.
AVISO TÉCNICO: Para poder reproducir las canciones es necesario Internet Explorer. Los que useis Mozilla veréis una franja bastante mordórica de color cristiano homosexual.






"...Aquí está. El único. El Payo Juan Manuel. Imponiendo. Dominando. Poniendo pié en pared, vaya, a tanta modernidad y descaro femenino, no dudando para ello tocar temas tan delicados y de semejante calado social como los porros, las relaciones de pareja, la mujer en el mundo laboral e incluso las pastillas premamá..."





"...A mi José Ángel me inquieta. Esa determinación cerril en su mirada. Ese afeitado Filomatic Gay y esa postura como del que espera en la consulta del urólogo... Podría si quisiera destruir la realidad que conocemos, por muy idiota que esta sea..."

28 de maig del 2007

CULTURA “FORAST”. CAPITULO 4.

La teoría de que el Mundo ha salido adelante gracias al esfuerzo de los trabajadores del planeta (mas que teoría, aceptación), nos permite decir, entonces, que el Forast se encuentra justo detrás de la causa que impulsa las civilizaciones y que es responsable directo del progreso de la Historia. Pues currelas como el Forast, hay pocos.

Hay pocos, si. Realmente, como en todas las facetas de la vida y como, gracias a esta Enciclopedia Forast, estamos aprendiendo, el hombre Forast posee una habilidad inhumana para remarcar con claras peculiaridades su modo de hacer las cosas.

Así pues, pasemos a ver cuales son esos trabajos que comúnmente estan ocupados por Forasts y como se desenvuelven realizandolos. El hombre Forast en el mundo laboral.

CAMARERO. “El Clásico”.
Entregado en cuerpo y alma a la causa, este grandísimo clásico del mundo laboral Forast, con arte y salero se encarga de suministrar el combustible básico para sus paisanos Forast, el alcohol, a cualquier hora del dia y de cualquier graduación. Importante para distinguir al camarero Forast del resto de camareros del Mundo es el abrochado de la camisa, cuanto mas abierta, mayor experiencia.

ALBAÑIL. “El Poeta”.
A ciencia cierta, el albañil alemán es mucho mas eficiente en el trabajo de la construcción que el albañil Forast. Pero hay algo de lo que carece y lo desplaza a la mera vulgaridad, la magistral verborrea y dominio del lírico amoroso, exclusivos de este gran poeta del andamio. Sintiendo frío o abundando el calor, San Miguel en mano, este artista estará dispuesto a sonrojar a las mas promiscuas.



COCINERO. “El Alcohólico”.
Hombre de pocos amigos y no muy hablador, apenas de algunos temas futbolísticos, el cocinero Forast gusta de relacionarse básicamente con personas que se encuentran detrás de una barra, sirviendo la pócima mágica (he aquí su gran alianza con “El Clásico”) y de prostitutas de todas las nacionalidades y edades.



SERVICIOS TÉCNICOS. “El Indomable”.
Ante cualquier trabajo a realizar, independientemente de la distancia a recorrer, las herramientas a utilizar o los proveedores a visitar, este “indomable” de los apaños se tomará en cualquier faena, el mismo periodo de tiempo que emplea en desayunar o comer: Aproximadamente, 2 horas y 25 minutos (descontado el tiempo de café).



CONDUCTOR DE TAXI. “El Conflictivo”.
No existe Ingeniero, Legislador, Médico, Catedrático o Presidente de Gobierno que posea mayores conocimientos sobre una materia específica de la cultura universal que un conductor Forast. Nada amigable y extremadamente hostil con quien le lleva la contraria, tanto en un bar como en una carretera con abundante tráfico.



COBRADOR DEL INEM. “El Maestro”.
Este genio de la interpretación, es a la estafa, lo que es el oro al valor de los metales. Enseñado por la vida misma y por una especial personalidad, “El Maestro” habrá sido contratado para una gran cantidad de trabajos, pero apenas reconocerán su cara los supuestos compañeros de empresa, pues de forma enigmática e inquietante, este mago del ilusionismo mantendrá su Baja Laboral eternamente en alta. Todo saber estar.

Resultats de s'enquesta (Eleccions '07)

Bones a tots, cofradia.
Faré sa mica de postillo commentant es tema Eleccions a ses Balears, sobretot es resultats que més afecten es membres cofrares.



1. Parlament

Resultat ajustadíssim, durant es vespre sa majoria absoluta pepera anava canviant de signe, però al final es resultat a Eivissa, on es pacte PSOE + Bloc guanyà per molts pocs vots, va acabar deixant es PP sense majoria absoluta, amb 29 diputats (28 PP + 1 AIPF (Formentera)). Ara mateix, sa cosa depèn des jaqueters d'UM, que possiblement pactaran amb qui més li ofereixi. És més que probable un joc a tres a bandes Govern Balear - Consell Insular de Mallorca - Ajuntament de Palma, on a un des quals en demanarà UM es control. Com a mínim, sempre podem dir que el PP no tendrà ses mans lliures per fer "lo que le plazca", com ha fet es darrers 4 anys. Per altra banda, m'han arribat comments de que sa manipulació per part d'IB3 va ser escandalosa durant tota sa nit electoral. Agraïria confirmació.



2. Son Servera

Agradable sorpresa en es consistori que governa a sa majoria des cans vells. Es PP ha sofert un "batacazo", pel que es veu produit per un conflicte amb uns viatges d'aigo, per lo que he sentit per culpa d'una adjudicació a Cotesa enfront de ses mítiques Aguas Son Sard. Aquest fet podria haver provocat que algunes famílies de "rancio abolengo" serverí hagin optat per sa novetat que representaven els Independents, que han aconseguit 3 regidors. Així, es possible pacte PSOE-Independents-ERC-Verds donaria sa majoria a mestre Barrientos, es mític amo de sa Bolera. En Manti, en canvi, se va quedar a uns ínfims 1.785 vots d'aconseguir entrar de rèmora a s'Ajuntament.


3. Manacor

A Manacor, mestre "Moby" Pastor ha aconseguit uns excel·lents resultats (10 regidors), que li permetrien repetir sa batlia si torna a aconseguir es suport d'AIPC, que se va quedar amb 3 regidors. PSOE, ALM-UM i BLOC aconsegueixen 3 regidors cada un, i només podrien arribar en es govern si AIPC canviés d'opinió i els recolzés, cosa que ara per ara se veu complicada, segons els anàlisi de sa futura politòlega Sra. Capa.

4. Sant Joan

A Sant Joan, empat tècnic entre PP i Assemblea per Sant Joan (grup d'esquerres), que tendran sa batlia si aconsegueixen (una vegada més) camelar-se als 2 regidors d'Unio Mallorquina. Esperam que es veïnats des clan Kempes i den Rocamassissa acabin allunyant es Peperets des poder.

A nivell estatal, pocs canvis, el PP ha guanyar en nombre de vots i el PSOE en nombre de regidors, així que res, tots han guanyat (o ningú). Destacar es possible canvi a Navarra (Nafarroa Bai podria governar per primera vegada en sa història) i ses pallisses del PP a Merdrid i València.

Respecte als resultats de s'enquesta cofrare, s'ha de dir que som bastant atípics, ja que es guanyador a ses Autonòmiques era es Bloc d'Esquerres (22 vots), i a ses eleccions han obtingut pitjors resultats que fa 4 anys. A Son Servera, es guanyador havia estat el PSM (13 vots) i al final, s'ha quedat sense representació, mentre que ERC-Verds (11 vots) sí ha aconseguit 1 regidor (sa per tots estimada Conxi). S'ha de dir que s'opció Produccions CansVells.com mola mazo ha obtingut un enorme suport (16 vots). Animam des d'aquí als videocreadors a seguir per aquesta línia.
Au idò, enhorabona a tots per haver contribuït a que el PP no ho tengui tan fàcil!

Homenatge a sa premsa sensacionalista

Bones a tots. S'altre dia, mentre buscava una cançó d'un anunci que m'agradava (sa del Corte Inglés viajes que són un seguit d'imatges sense veu, només música) vaig trobar aquest tema per casualitat. De fet sa cançó de s'anunci és "Talk" de Coldplay, però a nes Goear resulta que hi ha un altre tema que també es diu "Talk" però que és d'un grup que es I-copa-ni o algo així. Bé, aquí vos deix es link i ja direu coses.

http://www.goear.com/listen.php?v=b739abb


Des del curro con amor, Rufire

27 de maig del 2007

Que bé Buidadotes

Que gran Buidadotes. Pes qui no ho sapigués avui era és gran dia, es que tothom esperava. D'acord, no era sa final, però era un partit pes tercer i quart puesto de sa classificació de sa Xampinyons. Es Buidadotes erem sa plantilla completa (excepte Edu per assumptes personals), després de s'estirada d'orelles a sa gent que va fallar l'últim partit. Es "bolsabasuráceos" estaven en quadre ja que en Sentve, per lesió, i Kempes, per autoassumptes tipo bodes, no eren a nes partit. Malgrat sa bona fe per part des Buidadotes de fer un equip conjunt (jo sóc un des que ho va dir ja que per algo som cofrares i tot sa de dir, crec que en Xisco també ho va proposar) ses declaracions de "soberbia" de mestre Kane avui a sa seu buidadotil han quedat clares: "Que putes buidadotes, no en vui cap de colflori a s'equip" o "amb 5 jugadors és níquel". Bueno, hem dit, que sigui lo que voltros volgueu.


Amb aquesta situació hem començat es partit a les 5, quina puta calor per deu!!! Segon 20, jugada den puça que mos deixa a tots tirats i pam, GOL, 1-0 a favor des s'equip negresc. Començava malament es partit, amb una puta empanada mental que no mos podiem ni moure. Molts pensavem que seria una "debacle" (jo es primer que estava a sa parra per que feia 10 minuts que m'havia aixecat de sa sesta). Pero bueno, allà estavem. Hi ha hagut minuts d'incertesa i per que no alguna que altra jugada bastant clara de gol pes dos equips però, en una jugada arribam i PUMMMMMM, gol des Buidadotes i mos tornam a ficar a nes partit. Sa tensió sa podia notar a nes camp, entrades a destemps, per darrera, cops etc. Bé, lo "normal" no? Però bé segueix es partit i a això que feim es 2-1 i després es 3-1. Auppppppppppp, es Buidadotes sa posen per davant donant sa sorpresa. No ha tardat gaire, però, sa reacció des de "s'elástica" negre i mos han fet es 3-2. Es partit a estat animadssim i des de es moment que mos hem posat 3-1 no hem cedit a nes marcador. De fet sa tònica ha esta sa seguent 4-2, 4-3, 5-3, 5-4,6-4... i així fins a un punt d'inflexió que, segurament serà sa prinicpal excusa des partit tipo "erem 5" o "mos faltavem jugadors" (alerta amb lo que deis que noltros també hem jugat partits aquesta ronda final en quadro i les hem surat menos contra es roca), mos hem avançat a nes marcador per 3 gols. Aquí ja era sa segona part i pareixia tot "dat i beneit" però en una espurna de qualitat es gerrets han aconseguit reduir ses distancies a 2 gols. Un miratge. Res a fer, sa maquinaria buidadotil, lluny de tancar-se en volia més i és el que ha aconseguit. Un contundent resultat de 11-7 (o eren 12-7?, és he perdut es compte) favorable a nes BUIDADOTES.


Bueno, amb aquest partit s'acaba s'incursió d'aquest equip a sa lligueta. Ha estat un camí dificil de recorrer, sobretot a sa lligueta inicial, però molt feliç al final, que és el q compta. Per tots aquests moments gràcies equip, l'any qui ve encara sa farà més gros aquets nom: BUIDADOTES


P.D. : moment "lagrimilla" per part meva quan tothom heu vengut cap a mi i vos heu tirat damunt (i m'heu deixat ben banyat amb sa puta aigua, cabrons). Gràcies equip, però pensau que som com un motor, totes ses peces som necessaries. I sobretot, AMUNT BUIDATOTES